Ana içeriğe atla

BEZ ÇANTASI VE EMZİRME MİNDERİ



         
Duru'ya yaptığım gibi BURADA yine kılıfı istendiğin de çıkarılıp yıkansın diye  fermuarlı çalıştım için de silikon boncuk elyafla doldurduğum yastığı var.
Her ne kadar emzırme yastığı desek de ki çok işe yarıyor Duru (anneciği sezeryan olunca karnı üzerin de kullanamadı)  daha çok koltukta yatırdığımız da önüne yanına yere oturmaya başlayınca arkasına destek için koyarak kullandık  .Minik hanım emeklemeye de başlamış bir dişi çıkmış yenilikler çok bu arada:))) Kumaş olarak DAK keten kullandım.






Doruk beyin çantasını da hazırladık geldiğin de inş. annesiyle nereye giderse gitsin bezler mamalar giysiler koyulacak içine .Çantanın boyunu ölçmedim ama 50-55 cm vardır boyu iç hacmi de oldukça geniş Doruk büyüyünce  deniz çantası olarak kullansın:))))
  Son karede  1. inci  fotoğraf da tabanı görülüyor röntgen filmlerinden üç kat ı kare kesip etrafını zigzag dikişle diktim  ve iki kat kumaş arasına yerleştirip taban çalıştım.
2.ci fotoğraf ta ön bölüme ağız kısmı lastikli bir cep çalıştım mama ve mendil gözü olabilir  .3 üncü fotoğraf da da iç kısım görülüyor oraya da  kumaşım kalmadığı için  kalın amerikan bezinden torba cep çalıştım.
Çantanın ağız kısmını kalın kordonla çift taraflı büzerek kullanılacak  kordon uçlarına deriden kalpler yaptım atma yapmasın diye.
Evettt Doruk bey aceleye gerek yok vakti saati gelince sağlıkla gel anneciğinin kucağına yeni isteklerin olursa ben yaparım.:)) Sağlıkla güzel günler de kullanılsınlar.
 Paşaya bir de baykuş oyuncak yaptım onlar da sonra toplu gelecek.

Yorumlar

  1. Vallahi çocuk doğurasım geldi abla,öyle güzel hazırlık yapıyorsun ki,bizim zamanımızda niye yoktu bunlar,ya da ben niye akıl edeip de dikemedim diye düşünüyor insan.Ellerine sağlık,sağlıkla,mutlulukla kullanılsın inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. son yıllar da yapılanların tek bir tanesi bile olmadığı gibi ben aynı malzemelerle ikisini de büyüttüm.:))) şimdikiler çok şanslı. güzel ama yaa abartılmadıktan sonra kıymet de biliniyorsa yapsınlar. Güzel dileklerin için teşekkürler canım kardeşim:)

      Sil
  2. Komşumda görmüştüm bu destek yastığını onlar da dediğiniz gibi yerde otururken kullanıyorlar çok hoşuma gitmişti :)) inşallah benim de torunum olursa ben de alırım diye düşünmüştüm. Sizde çok güzel çalışmışsınız tabi her zaman ki gibi Duruk bey huzurla içinde otursu da büyüsün:)
    Selam sevgiler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inş canım hem anneye yardımcı hem çocuklara çok kullanışlı gerçekten.

      Sil
  3. Ellerinize sağlık, o yastıklar çok işe yarıyor gerçekten😊😊 Ne güzel uğraşlar, minikler el emeklerinizle büyüyor😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett ben de çok mutlu oluyorum:) sevgiler canım.

      Sil
  4. ne kadar tatlı olmuş güle güle kullanılsın :-))

    YanıtlaSil
  5. Bunlar nasıl pratik ve hayatı kolaylaştırıcı malzemeler. Yapımı da zor değil gibi. Yani sizin yaptığın kadar düzgün olmasa da yapılabilir kullanacak kadar:)
    Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette yapılabilir canım ben de ilk diğer yeğenimizin ilk bebeğin de hazır almış ondan kalıp çıkarmıştım nette de hem ölçüler hem kalıplar var şimdi her şey kolay yeter ki zaman olsun:) çok teşekkürler.

      Sil
  6. zaten sen hep güzel şirin insanın içini yumuşatan şeyler yapıyooon :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyyy canım benim çok teşekkürler mutlu ettin beni , güzellikler içinde ol daima:)

      Sil
  7. Denizci renkleri ve logosu:) Ne güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erkek çocuk için iyi olur dedim çok da severim bu temayı:) sevgiler.

      Sil
  8. Bunlar da çok sirin. Torun mu geliyor ben kaçirdim mi bu müjdeyi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ ol Derya'm yeğenimizin bebeği olacak onun hazırlıkları ,ablası 2.ciyi dünya ya getirdi pazartesiye de onunkileri paylaşırım.
      Biz şimdilik Duru hanımla tek torun durumundayız:)))

      Sil
  9. Harika olmuş eline sağlık canım, denizci teması, can simitleri vs. kumaşa bayıldım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım ben de çok severek aldım.

      Sil
  10. Çok kullanışlı ve çok gerekli şeyler bence.. Ellerinize sağlık.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım evet hem bebekliklerin de hem büyüdüklerin de kullanılabilinir şeyler.

      Sil
  11. deseni çok güzel, çanta çok kullanışlı, emzirme yastığı da büyük kolaylık, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. Sağlıkla güzel günlerde kullansın kuzucuklar:) Sevgilerimle ablacım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnş canım benim başın dan sonuna kadar hep bu dilekle oluştu ciciler:))

      Sil
  13. Valla ben hamileyken ne emzirme minderi ne de kullanışlı ve güzel bir çanta kullanabildim. Neden bilmiyorum ne varsa onla idare ettim.. Şimdi ikincinin zamanı geldi ve en güzellerini yapıcam o zaman :)
    Çok beğendim bunu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharcım sen bizlerin döneminden bir ruhla büyütmüşsün bizlerde hiç bir şey görmedik doldur bir çantaya çık git :))))
      İkinci de tadını çıkarırsın dediğin gibi:) sevgiler canım.

      Sil
  14. Çantanın kumaşına, desenine bayıldım. Tam denizde kullanmalık. Oyuncaklarını da koyabilir. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım iki gün kullanılıp atılacak şeyleri pek sevmiyorum çok amaçlı hepsi bu çalışmaların:))

      Sil
  15. emeğinize , yüreğinize sağlık... çok güzeller :D

    YanıtlaSil
  16. İşşşte buna bayıldımmm!! Aaah ah dedim, az daha erken bulaydım :) tam aradığım şeydi bu.
    Ve evet inanılmaz kullanışlı! Bir süre sonra kullanabilir emzirirken de, acıları azaldığında...
    İlk oturma zamanları için aynen inanılmaz kullanışlı.
    Ben emzirme bitene kadar her şekilde kullandım.
    Desen de tam bizlik: denizci :))
    Elinize sağlık Hatice hnmcım!
    Ben azcık görünüp kaçıyorum şimdilik ;)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım şimdi her şey çeşit çeşit seçmek kalıyor bize :)))

      Sil
  17. Kumaşın renklerine ve desenine bayıldımmmmm

    YanıtlaSil
  18. Çoook güzelmiş. Bu yumuş yumuş cicilere bayılıyorum. Çocuk olasım geliyor valla :) Ellerinize sağlık ismi güzel Hatice hanım :)

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
  19. benim her iki çocuğumu doğurduğum yıllarda yoktu böyle şeyler...
    biz de sıkıntısını çekmemize rağmen nedense böyle fikirler geliştirmemişiz :)
    ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım ben sırtım ağrıdığında baş yastıklarımdan birinin üzerine yatırıp emzirirdim:)))yıllar geçtikçe kullanım kolaylıkları gerçekleşiyor böyle :)

      Sil
  20. Güzel günlerde kullansinlar ellerinize saglik :)

    YanıtlaSil
  21. Ay bunlar çok güzel, benimde kendimi bildim bileli örgüye, dikişe merakım vardır. Böyle tatlı bir anlatım varken vakti zamanı gelince bundan da yapmak isterim. Ellerine sağlık Hatice Ablam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm işe yarayacak olma düşüncesi bile güzel çok teşekkürler sevgiler

      Sil
  22. süpersin babaannemiz, ellerine emeğine sağlık... ay duru'nun dişleri de çıkıyormuş, ne nazlıdır.. doruk bebek de sağlıklı, hayırlı zamanda gelir inş ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Fenom:) evett biraz nazlı ama korktuğumuz kadar olmadı oraların sıcağın da. sevgiler canım

      Sil
  23. Duru cok sansli :) disarida fiyatlar cok pahali malesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunları yeğenimin doğacak bebeği için. elinden gelen malzemeye sadece para veriyor .hazırlar da bir kaç el değişince fiyat artıyor mutlaka. sevgiler.

      Sil
  24. Çok güzel, ellerine sağlık. Fermuar fikri muazzam!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım benim. yıkama kolaylığı olsun diye böyle yapıyorum:)

      Sil
  25. Ellerinize sağlık. Ben de bu aralar bunlara takmış durumdayım. Tabii ben dikemeyeceğim için satın alacağım :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldukça kullanışlı ve çok amaçlı canım. Emzirme yastığını alırken sıkı doldurulmuş olmasına dikkat et canım Diyarbakır da Duru doğmadan dolaşmıştık mağazada satılanlar emzirme desteğinden çok arabada ensene koyabileceğin destekler gibiydi fazla yumuşak .
      Gönlünce alışverişlerin olsun ve sağlıkla kulanılsınlar inş.

      Sil

Yorum Gönder

Yorumlarınız ve vakit ayırdığınız için çok teşekkürler.

Blog hesabı olmayan arkadaşlar, ''Yorumlama Biçimi'' kısmından Adı/Url'yi seçip adını-soyadını yazsın. İsimsiz yorumlar yayınlanmayacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEŞ ŞİŞLE PATİK AÇIKLAMASI (KNİTTİNG SHOE )

şişe 10 ilmek başladım bir sıra düz ördüm ve 2. şişi ilmeklerin alt kısmından geçirip karşılıklı 10 ilmek olmasını sağladım ( burun kısmı)

her iki taraftan da 2 şer ilmek artırdım(toplam4) 4 ayrı şişe 6 şar ilmek olarak yerleşti

hep düz taraftan örüyoruz ilmek sayıları arttıkça burun da yavaş yavaş ortaya çıkıyor


burun kısmı tamamlandı benim yaptığımda toplam 48 ilmek oldu buda patiğin biraz büyük olmasını sağladı sizler 40 ilmekte bitirebilirsiniz.




örmeğe devam ediyoruz.





burda burun ve ön tamamlandı. ön ortada iki ilmeği kesip yerimizi belirliyoruz ve beş ilmek (her iki yanda)haraşo örüyoruz bilek kenarı olacak burası. bundan sonrası normal düz örgü gibi düz ve ters örgü örerek devam ediyor




28 sıra örüp topuğa geçeceğiz.


şişteki ilmekleri ortada 10 ilmek kalacak şekilde ayarlıyoruz.



burda örgü sadece 10 ilmek le yapılıyor. sağ ve sol şişlerden gidiş ve dönüşlerde ortadaki (10 ilmekler) ilmeklerin kenarlarındaki ile birer birer keserek eksiltiyoruz(eksilen kısım iki yanlar)

topuk kısmı beli…

AÇIKLAMALI KAPŞONLU HIRKA (hooded cardigan)

İKİ RENKLİ KAPŞONLU HIRKA




(Blogumun ilk yayınlarından çok gerilerde kalıp görülmeyenlerden açıklamasını ayrıntılı yaptığım modellerden biri, belki işe yarar diye görmenizi istedim.)


KABAN TARZI KAPŞONLU HIRKA
BU HIRKAYI SİPARİŞ ÜZERİNE ÖRDÜM
beden: 38-40 için bol 
42 -44 için normal

yumak: 2 adet lila 5 adet mor( ikisinden de biraz artıyor)

şiş: 5 numara
reglan kol ,önüne fermuar(resimleri çektikten sonra diktim)
kapşon takılmadığı zaman hoş dursun diye yakada çalıştım.
ÖNLER :
50+8(8 ilmek kenar lastik için)
KOL KESİMİ:2 sırada bir yakaya kadar toplam 14 kez 3ilmeği birden alarak 2eksiltmiş olarak kes
YAKA OYUNTUSU: 8+2+2( gidiş ve dönüşte) kes.
kalan 18 ilmeği ipe dizip çıkarın.

ARKA: 100 İLMEK
2 ters 2 düz lastik 18 sıra örün. ve sonra
12sıra mor sonra(zigzaglı yer için) 3sıra(1-3-5 ilmek olarak renk değişimi.
12 sıra lila+ 3
12 sıra mor+3
12 sıra lila + 3
12 sıra mor+ 3
12 sıra lila + 3 burdan sonra kol kesimi başlıyor
kesim bittiğinde 44 ilmek kalacak ipe dizip şişten çıkarın.
KOLLAR:5…

DURU'YA ANA KUCAĞI (BABY NEST) ve YASTIĞI

Baby Nest ,ana kucağı, dikme beşik,bebek yuvası , bunların hepsi bu yaptığım çalışmanın adlarından her biri:)))
 Sevgili Filiz'de (Filizin evi)  ilk görmüştüm sonra epeyce yapan  varmış ben görmek de geç kalmışım:)), Filiz' ciğimin ellerine sağlık ben onda görüp örnek aldığım için onun linki ile paylaşıyorum ilk dikene ve   tüm yapanlara da selam olsun  diyeyim:)
 Çok keyifli  bir dikiş çalışması  daha oldu benim için  bir pembe bir mavi yaptım. Pembesi benim DURU'ma (Eylül de kucaklayacağız  inş.) Diğer mavi ise  arkadaşımın gelinin yeğeni oldu ona gidecek . Fotoğraflarını düzenler düzenlemez onu da  paylaşırım.
Kuzucuklar   sağlıkla kullansınlar inş.
 Malzemelerim:
 Desenli ve düz olarak 1 er metre pazen.
(Yaz bebekleri için tericoton tercih edilebilir.)
organze fisto
Sert ve yumuşak olarak  grogren (kenar biyesi için sert olanı yuva olarak yumuşak olanı da içinden geçirip büzmek için kullandım.
 silikon boncuk elyaf( hem kenarlara hem orta kısmında )
Yapılışını ayrıntılı…

HELLO KİTTY 'Lİ ANA KUZUSU (BABY VEST)

iPİN RENKLERİ
                                             Burdan da dokusunu yakından görebilirsiniz.

Kartopu yünlerinin bebekler için çıkardığı yeni yünlerden birisi de bu  ana kuzusu  .Tüm renkleriyle harika bir dokusu var.Dükkanda  yelek ,hırka kaç taneden çıkıyor soruları gelince ben de bunu ördüm hem dokusu görülsün hem de kaç yumak kullanılıyor tahmin yürütebileyim diye.
  Tam iki yumak gitti kalan ip 4-5 metre filandı minicik bir pon pon olacak kadar. yelek 2-4 yaş arası giyilebilir büyüklükte. Özel bir örnek kullanmaya gerek yok,ben çabuk örüp asayım diye yıldız örneğini  kullandım.
alıp örmek isteyenler  bir çocuk yeleğine kaç ilmek başlıyorsanız bunda daha azını kullanacaksınız. ipin hafiften  bir  likralı durumu var. Ben çok beğendim  astragan polar gibi .yakın çekim fotoğrafladım belli olsun diye.
 HK yı sonradan tığlayıp üzerine diktim yakayı da tüm dikişlerden sonra ilmek alıp  bir ters bir düz lastik ördüm. arka 51 önler 29…

ÖRMEYENİ DÖVERLER Mİ ACABA:)))))))) AÇIKLAMALI BOYUNLUK(SNOOD)

Derya Baykal hanımın  programın da örülen dikişsiz boyunluk önceki yılların ör sök beresi kadar beğenildi ve örmeyeni dövüyorlar misali :))))))  eli şiş tutmayı bilen herkes tarafından örülüyor.
(Ör sök berem ve boyunluğu BURADA boyunluğunu da  kendimce tasarlamıştım.)
 Ben de  kızlarıma öreyim dedim ilki bitti Tuğba kızım hafta sonu Diyarbakır'a dönecekleri için önce onunkini ördüm  haftaya Ayşe kızıma da öreceğim bu dikişsiz boyunluktan
 Misinalı şişe de iyice alıştım bu arada:))) daha önce de bir şal örmüştüm.BURADA

 Ördüğüm boyunlukla ilgili  açıklama da yapayım:
İpi : Alize süperlena klasik
 misinalı şiş no : 4,5
 ilmek sayısı : 90
Metrajı uzun bir ip olduğundan  tek yumaktan çıktı
YAPIM VİDEOSU  BURADA
___________________________________________
6-01-2015 de ilave NOT
Detaylı bir şekilde yazılı açıklar mısınız diye mailler geliyor tek tek açıklamayı  yazamayacağım için bu yayınımın altına ilave ediyorum . Bizlere bu  dikişsiz boyunluk modelini kazandıran Sibel Kavaklıoğlu han…