Öne Çıkan Yayın

MERHABA , BUNDAN SONRA...

orgucantam.blogspot.com dan sevgilerle Canlar. Oldukça uzun bir zaman oldu bloguma yazmayalı,şu an oldukça değişik bir duygu kaplad...

AÇIKLAMALI POFUDUK OYUN MİNDERİ VE YASTIĞI




                  Fırfırı teyellemiştim daha sökmedim kırışığı biraz da ondan:)
Nasıl DURU'mun  oyun minderi(yatak örtüsü,yorgan ne derseniz:)  ) beğendinizmi? :))
 Pofuduk kareler sihir gibi her yerde kullanılabilirsiniz dizi film gibi arka arkaya yayınlayacağım canlar :)
Yıllar önce bir Japon blogun da görmüştüm ,daha sonra pek çok arkadaş da farklı modeller,desenler ürettiler,hepsi birbirinden güzel.
Hatta bunu tığ yada şişle örülmüş parçalarla da deneyenler var dolaşırken görmüştüm.
Kırk yama minder,puf minder,patchwork pillow şekilde isimlerle googledan  da bakabilirsiniz.
 Üç ayrı desen terikoton kumaş kullandım ayrıca aralara  resimler atmak için desenli bir terikoton seçtim oynarız kızçemle bu uçak bu ayıcık bu balon diye:)))))
 Kenar çalışmasını herkes farklı çalışmış ben  yastıkta , makine de grogren kurdele geçirdim, büyük parça çok amaçlı olduğundan ona fırfırlı  kenar yaptım. 

 Çok zevkli bir çalışma  birleştirme faslından sonra arkasını kes doldur dik kısmı epeyce oyalıyor  biraz yorucu bu kısım:)).

 
Resimlerle açıklamaya çalışayım ben de yapmak isteyenler için :)
1- İki adet karemiz var ölçü aralıkları 2 cm. (benim ölçüm  15 cm -13 cm )
Büyük kare üstte kullanılacak istediğiniz renk ve desenlerde kullanabilirsiniz.
Küçük kareler altta kalacağı için ben patiska( hasse ) kullandım.
(fotosunu çekmeyi unuttum dikerken ama anlatacağım:)
 Küçük kareyi alta koyuyoruz üzerine ilk köşeleri denk gelecek şekilde büyük kareyi yerleştiriyoruz.
 ikinci köşeyi yine alt köşeyle den getirin aradaki bolluğu kırma(pili) şeklinde katlayarak  dört tarafını da böyle dikiyoruz.
 2- Arka görünüm(altta kalan kısım)
 3- Ön görünüm  (üstteki büyük kare piliselenmiş şekli)
 4- Hazırladığımız  tüm kareleri birleştiriyoruz.( renkler kullanacaksanız önceden kareli kağıda desen çizebilirsiniz.
                  Bu  benim çalışmamın  renk ve desen çalışması

5-Kareleri birleştirdikten sonra arka yüzden orta kısımda  4-5 cm lik bir kesik atıyoruz ve buradan elyafını dolduruyoruz yapacağınız ürüne göre doldurma sertliğini ayarlayabilirsiniz.
6 -İster hepsini birden doldurun, ister tek tek doldurup dikin.
7 - Ben  tüm kareleri doldurdum  sonra   dizüstü bilgisayardan dan bir film (Açlık oyunları )açtım:)))))))hem izledim hem diktim epeyce vakit alıyor çünkü:))) Filmin 2 ci serisini de yarım izledim:)))))))))
Yabancı bloglardan birinde de yapılışı var oradaki  bitiş dikişi daha farklı fikir olsun diye bakarsınız.  BURADA

Pofuduk yayınlar devam edecek canlar önden olayı  kendimce bir açıklayayım dedim ,anlatım da eksik kafaya takılan bir yer varsa  sorun yorumlar da anlatırım elimden geldiğince.

87 yorum:

  1. ne güzel yapmışsınız elinize sağlık bayıldım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Teşekkürler canım Torun hazırlıkları başladı.

      Sil
  2. Canim ellerine saglik ne cicu olmus.

    YanıtlaSil
  3. çok güzel .ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık harika olmuş,güle güle kullansın minik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Tülincim Eylül de gelecek minik kızım Duru'cuk.

      Sil
  5. Eline sağlık arkadaşım ama sanki biraz zor gibi:( Minikler için değer tabii,bakalım belki denerim ben de belli mi olur ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgüncüm zor değil üstelik çok zevkli biraz arka kısmın dikiş faslı ağır geçiyor. takip de ol bir şey yaptım onu denemek isteyebilirsin:)) sevgiler.

      Sil
  6. Salonun bi köşesine oğlum çiftlik yaptı legolarla. Halının üzerine veya küçük bir yastık üzerine oturuyor oynarken. Bu iyi bir fikir oldu. Sayfayı sık kullanılanlara ekledim. Malzemleri temin edip yapmaya çalışayım.
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. birkaç farklı çalışmam da gelecek onları da bekle öyle karar ver fotoğrafları çekip hazırladıkça yayınlayacağım canım.

      Sil
  7. Çok beğendim ne güzel olmuş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. çok güzel olmuş ellerine sağlık :) güle güle kullanın canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler inş. bebişimiz sağlıkla kullanacak geldiğin de:)

      Sil
  9. Çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık.. Ördüğünüz oyuncaklar da sayfaya pek yakışmış..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım: epeydir toplu bir resim çekmek istiyordum eksilen oldukça kaldı hep en azından bunlar bir aradayken çekimi yaptım:))) artık talibi kim olursa beklemedeler:))

      Sil
  10. oyy çok cici pembiş olmasıda ayrı bir cezbedici :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aile geneli yıllar da mavili olunca pembe haberi hepimize iyi geldi:)))))

      Sil
  11. Oooo minik Duru çok şanslı, Allah sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin. Elinize sağlık, sevgiler...
    http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  12. şanslı torun maşalllah harika olmuş ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  13. Nasılda güzel olmuş.Ellerine emegine saglık.

    Yıllar önce bebeiş yatakları yorganları dikerdim bir magazaya,ara sırada yenilemek için ana kucagı,oto koltugu gelirdi,bir arada puset geldi örtüsü eskimiş.yenilemem gerekiyordu.o zamanlar böyle internet falan yoktu.nasıl yapayım falan derken aklıma böyle kareler geldi.pusetin örtüsünü yenilemiştim:))))çok şık olmuştu sahibi çok begenmiş benide kutlamıştı:))))))

    ayrıca yatak örtülerinin üzerine ablikler yapardım annesi bebişle konuşurken anlatır diye hayal kurardım.

    Ne güzel sen torununa anlatacaksın yaptıgın örtülerin üzerindeki resimleri.
    Allah saglıkla kucagınıza almak nasip etsin.

    Kolaylıklar diliyorum canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet birleştirilmiş parçaları ben de hep sevmişimdir canım .İnş sağlıkla oyun oynayacağımız günleri de görürüz darısı sanaaaa:)))

      Sil
  14. Çok güzel yapmış ve tarif etmişsiniz. Emeinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım. elinden az da olsa dikiş gelenler için minik bir katkı olsun istedim sevgiler.

      Sil
  15. ne güzel olmuş öyle ya ben bayıldım :) elinize emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel yumuşacık kullansın bebecik , ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler yana devrildiğin de canı yanmayacak kadar pofidik:)))

      Sil
  17. ellerinize sağlık :)
    www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil
  18. Şanslı torun:))))) Çok güzel oluyor bu pofuduklar ben de görüyorum sık sık. Seninki de muhteşem olmuş ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  19. pofidik pofidik,ne cici olmuş.ellerinize sağlık.İnşallah Duru'nun mutlulukla üzerinde oynadığı günleri de çabucacık görürsünüz:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. Negüzel olmuş çok özendim ellerine emeğine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. Ellerinize sağlık, pembe aşığı biri olarak bayıldım çok ciciiiii ;))

    YanıtlaSil
  22. Çok güzel... Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  23. Çok beğendim. Malessef benim öyle el becerilerim yok. Keşke olsa :) Ellerine sağlık. Şanslı torun:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Ellerinize sağlık.Muhteşem olmuş :)

    YanıtlaSil
  25. Canım ellerine sağlık yine harika bir iş çıkarmışsın çok güzellllll :) Öpüyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Goncam benim de oyuncaklarım bunlar işte:)))))

      Sil
  26. ne kadar güzel :)

    YanıtlaSil
  27. O değil de, senin açıklamalı yazılarına hayranım ben :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın ,blogumu çok seviyorum zaman zaman ayrıntılı yazdığım da herkesi yanım da gibi hissediyorum bir çeşit sohbet yani:)))) sevgiler teşekkürler .

      Sil
  28. Hatice'ciğim, çok sevindim demek babaanne oluyorsun. Şanslı bebek; oyuncakların, kıyafetlerin, renk renk elişlerinin içine doğacak :) Beraber güzel vakitler geçirebileceğiniz, güzel bir oyun minderi olmuş, iyi günlerde kullanın, ellerine sağlık canım.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle canım nasipse Eylül de gelecek Duru'cuk:)) güzel dileklerin için teşekkürler canım.

      Sil
  29. Hatice'ciğim eline koluna sağlık ben bunda oyun oynatmaya kıyamam yav:)) o kadar güzel ki:))
    harikasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim çok teşekkürler, elyaf nasıl olsa at makineye yıka sağlıkla kullansın tek:)

      Sil
  30. Ellerine sağlık. Ne güzel gozukuyor. Pembis pembis pek bir harika olmus:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım kızlar için yapılan her şey şirin oluyor değil mi:))

      Sil
  31. çok güzel ellerine sağlık tam torunuma lazım kolay gelsin canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler.Senin torunun tam kullanacağı zaman şimdi:)

      Sil
  32. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Gül sevindim uğradığına çok teşekkürler canım.

      Sil
  33. çok sevimli görünüyor... iyi günlerde kullanılsın...

    YanıtlaSil
  34. muhtemelen yapamam ama çok beğeniyorum bu pofudukları:))
    renkleri de çok güzel, emeğinize sağlık.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  35. Çok çok güzel olmuş. Pofuduk pofuduk
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım üstüne oturması da çok güzel:)

      Sil
  36. Çok güzel olmuş, elinize sağlık... Ne kadar beceriklisiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, becerikli olmaya çalışıyorum diyelim:))) sevgiler.

      Sil
  37. Ellerinize sağlık.Rengi ,modeli çok şirin olmuş.İyi günlerde sağlıkla kullansın...

    YanıtlaSil
  38. Renkler uyum çok guzel olmus benimde yapilacaklarda kayitli ogullarima yapamadim ama birine yapacagim kesin,ellerine saglik harika olmus.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım sen takip de yakın da kendin için de yapabilirsin:) önümüzde ki hafta biteceğini düşündüğüm bir çalışmam daha var bekle:))

      Sil
  39. Bu da çok güzel olmuş elinize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  40. Facedede belirttigim uzere harika,ellerine saglik ablacim

    YanıtlaSil
  41. süpersiniz insan bakmaya kıyamıyor çok güzel çok şanslı sahibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım, torun hazırlığı yapıyorum nasipse onun olacak inş.

      Sil
  42. Ne güzel şeyler emeğinize sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  43. Karelerin içlerini tek tek doldurmuşsunuz. Bayağı bir emek var. Pofuduk pofuduk çok hoş bir görünüyor, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Zülalcim biraz emeği var ama iyi ki yapmışım Duru çok kullandı kullanmaya devam da edecek bakalım gerçi pek sabit durmuyor yerinde ama:)))

      Sil

Uğradığınız ve vakit ayırdığınız için çok teşekkürler.

AMİGURUMİ-ÖRGÜOYUNCAKLAR

BATTANİYELER

AÇIKLAMALI ÖRGÜLER ve VİDEOLAR

ŞAPKALAR BERELER

PATİKLER

ÇANTA-CÜZDAN-HEYBE (bags)

KEÇE ÇALIŞMALARIM

DURU'NUN CİCİLERİ