Öne Çıkan Yayın

MERHABA , BUNDAN SONRA...

orgucantam.blogspot.com dan sevgilerle Canlar. Oldukça uzun bir zaman oldu bloguma yazmayalı,şu an oldukça değişik bir duygu kaplad...

AY DEDE Lİ KAPI SÜSÜNÜN YAPILIŞI

           Elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım canlar  bitene kadar tek tek çekemedim açıkçası ama anlatmaya çalışacağım.
   Bu tarz çalışmaları yaparken fotoğraf çekmek en son akla gelen şey oluyor:)))))
   -- önce arzu ettiğiniz boyutlarda bir yuvarlak çizin (kalın karton kullanırsanız  saklayacağınız bir kalıbınız olur),ben çay tepsisi kullandım   yuvarlağı çizdikten sonra tepsiyi  önce üst yarısı için Ay dedenin yüz kalınlığına göre kaydırıp   ortaya kadar çizdim sonra alt kısmı için tekrar aynı şeyi uyguladım .( tek kaydırma ile bütün çizmedim  çünkü o zaman  ince oluyor ama burada daha ufak bir yuvarlakla da bu sonucu elde edebilirsiniz.)
 ---bu yeni çizgi üzerinde burun kısmı ve şapka  yerini çiziyoruz ,şimdi kalıbımız hazır.
   --- İnce keçelerden kullandım.
  ---  kalıpla iki kat beyaz keçe kestim ,şapka için de iki kat mavi kestim maviden ayrıca çevirme kısmı için şapkanın giriş kısmını baz alarak iki parça daha kestim.
  ---Ay dedeyi oluşturmak için;
--- tek katında Ay dedenin göz ve ağız kısmını kalemle çizip makinanın sargı dikişi ile hatlarını belirledim siyah renkli iple ve birleştirmeye geçtim.
  ---Dış kısmını makinada dikip ,diktiğim kısmı içe çevirdim(sırt kısmı düz olsun istedim)  çevirdikten sonra (isteyen el dikişi ile de dikebilir.) Makinanın zigzag ayarında ön sivri kısmı  10cm diktim içine kenardan elyaf doldurdum  bu şekilde az az ilerleyerek hem diktim hem doldurdum (bu kısım biraz oyalıyor ama düzgün oldu)
 ---- Mavi keçeyle şapka için kestiğim parçaları birleştirip  külah kısmı dikip dikişler içe gelecek şekilde çevirdim.
  --- Diğer alt parçayı da   bir yanından diktim kenar kısmına pötikareli kurdeleden geçirip diğer kenarını da birleştirdim ve ana parçaya şapkaya gördüğünüz şekilde birleştirdim.
 ----Çevirince görüntü böyle oldu.   ay dedenin üzerine sabit parça ekleyerek yapmak istemedim  böyle giydirme  fikri daha hoş oldu:))
 Gündüzleri çıkarmak ister belli mi olur:)))))))))))))))))
  evet  uyku zamanı şapkamızı giyelim:)
iyice yerleştirmeden çektim bu kareleri bir de askılık için  şapkanın üst kenarına yarım santim kadar kurdeleyi iyice diktim
 Burada asılmış aliyle görüyoruz   ışık kötü kusura bakmayın   üst kata çıkıp çekmeye üşendim:) bu kareyi de çektikten sonra şapkayı tam giydirip  alt kıvrımlı kısmında ana gövdeye  minik bir el dikişi ile tutturdum ki kaymasın.
--- alt kısımlara şeritler dikip yıldızları birer uçlarından şeritlere  diktim.
---- yıldız şablonunu   beyaz ve lacivert keçelerle yarım cm.  farkla kestim    ayrı ayrı çalışıp ortalarına yuvarlak üzerine kalpler dikip sonra iki tarafı birleştirdim renkleri ters kullandım döndükçe ön arka farklı olsun diye yerleştirmede de bu şekilde oldu.
---- yıldızların dört kenarını dikip içlerine az biraz elyaf koydum(lavanta da koyacaktım unuttum:((  ) ve son kenarı da kapattım.
---- en son  kurdelelerin uçlarına organze fiyonklar tutturdum ve son yıldızı da ponpon yerine   şapkanın ucuna diktim ve bebeği   oturur pozisyona getirip dik durabileceği şekilde  dikerek Ay dedeye sabitledim.
    İlk niyetim renkli çalışmaktı ama   nazarlık havasında karar kıldım:)
    Ve tam bitmiş halini paylaşmıştım BURADA . Umarım çok karışık gelmez anlatımım soracağınız bir şey olursa da cevaplarım:)))
Yarın misafirim var(  perşembeye ) kapı süsünün sahibi için bir de bebek pikesi hazırladım sırada o var:))
Sevgiler  canlar sağlıkla kalın.

40 yorum:

  1. Ay dede çok hoş görünüyor, huzurlu bir uykuda gibi. Ne güzel ayrıntılı anlatmışsınız, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Um enfeite muito lindo, um trabalho delicado...
    explicações valiosas , obrigada!!
    Beijos :)

    Joelma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba canım,
      aydede kapı süsü ararken sayfana geldim :)))))
      kalıbını alıyorum :)))

      Sil
    2. Dükkan senin kuzum kolay gelsin öpüyorum💖

      Sil
  3. hep diyorum ya bir anlatım 3 oyuncak yapmakdan daha zor:))

    YanıtlaSil
  4. çok güzel anlatmışsınız ve çokda güzel olmş elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Ben anladım,herkes anlar,şapkayı çıkar, yıka çok hoş ya...Güneşin şapkası ha ha ha.Eline sağlık,çok hoş tasarım.

    YanıtlaSil
  6. ellerine emeklerine sağlık ablacığım,çok ama çokk tatlı olmuş bu aydedeli kapı süsü, kızım bayılır acaba yapabilrmiyimki?hiç bir tecrübem olmamasına rağmen denemek isterim, çok da güzel ayrıntılıda anlatmışsın, ellerin dert görmesin inş,sevgiyle kal canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaparsın elbet soracağın bir şey olursa yaz elimden geldiğince yardımcı olurum:) teşekkürler.

      Sil
  7. ne kadar şirin olmuş,eline sağlık,bayıldım.şapkayı takıp çıkarmak nerden aklına geldi,süpersin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) 48 saat başında mı dursun gündüzleri çıkarır belki Ay dedemiz:)))

      Sil
  8. Muhteşem olmuş canım ellerine sağlık.Bende yeğenime yapmak istiyorum paylaşımın için teşekkürler.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım benim yap tabii ki çok güzel bir armağan olur.

      Sil
  9. ellerine sağlık canım çok hoş olmuş gerçi ben yakından görme fırsatı bulmuştum :)
    aslında göründüğünden çok daha güzel renkleri var hele o şapkasına bayıldım ....
    Not : Badem şapkayı denemedi mi ? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım teşekkürler evet açık renkleri fotoğraflamada çok başarılı değilim biraz flu çıkıyor.

      BADEM görmedi alt katta çalıştım sadece son fotoları yukarıda çalıştım o daha çok altta sallananlarla ilgilendi:)))

      Sil
  10. Çok güzel anlatmışsın ablam tekrar ellerine sağlık şapkaya bayıldımm :) Öpüyorum seni ve Badem'i.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendimce farklı bir yorum katmak istedim işte:)) bizde seni öpüyoruz.

      Sil
  11. Ne güzel şeyler yapıyorsun bu bloga her geldiğimde çok değişik şeyler görüyorum. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de ilgim ör , dik işleri işte :))teşekkürler canım sevgiler.

      Sil
  12. Kapı süsü harika olmuş.Yapılışı konusunu da çok detaylı anlatmışsınız :) Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım. yapım aşamasın da , doğaçlamasın da kendime ait bir çalışma olunca elimden geldiğince detay veriyorum isteyen yapsın yapamayan yaptırsın şeklin de :)))

      Sil
  13. Çok güzel görünüyor,ellerinize emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler sevgili Gül bebekler için çalışırken kendimi kaybediyorum:)))

      Sil
  14. Gökçe'nin odasındaki kapı süsünü de değiştirmemin zamanı geldi, ellerinize sağlık pek güzel olmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım. yapacağın kapı süsünü kendisi seçer artık:)

      Sil
  15. Aydedeli kapı susun bayıldım. Şapkalı ve uyku hali esprisi ayrı bir güzellik katmış. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumların için çok teşekkürler canım sevgiler.

      Sil
  16. Gene çok güzel bir çalışma olmuş ellerinize sağlık kızımda bayıldı birlikte deneyeceğiz bakalım becerebilecekmiyiz:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım , kolay gelsin mutlaka yaparsınız :)

      Sil
  17. Ne kadar güzel ve Şirin olmuş. Böyle şeyleri çok severim ve siz de baya guzel yapmışsınız. Ellerinize sağlık iyi günlerde kullanın ;))
    Açıklaması da çok iyi bence yapmak isteyenler rahatlıkla yapabilirler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım. kendime ait çalışmaları mümkün olduğunca ayrıntılı yayınlıyorum çalışmak isteyenlere için kaynak olması için:) sevgilerimle.

      Sil
  18. Harika olmuş Ellerine sağlık :))))

    YanıtlaSil

Uğradığınız ve vakit ayırdığınız için çok teşekkürler.

AMİGURUMİ-ÖRGÜOYUNCAKLAR

BATTANİYELER

AÇIKLAMALI ÖRGÜLER ve VİDEOLAR

ŞAPKALAR BERELER

PATİKLER

ÇANTA-CÜZDAN-HEYBE (bags)

KEÇE ÇALIŞMALARIM

DURU'NUN CİCİLERİ